amsterdam - london

20hb Mei (Rabu)

Flait balik ke London jam 935am. Sampai London jam 9.40 am( waktu London). Sampai epot, naik bas dan tube ke rumah penginapan untuk amik beg. Makan dulu kat zams chicken (set ayam goreng 1.99 pound)















































Kemas2 barang. dalam kol 12pm, taxi sampai untuk bawak kami ke bayswater. Tumpang letak beg kat sana plak (ada kenal somebody kat sana). Lepas kemas2 barang yang perlu di bawa ke Zurich. kami lepak2 jap. sempatlah soping kejap di area bayswater tu. Pi singgah intenet jap. 1 jam 1 pound.

Memandangkan kami akan naik flait jam 7.15am ke Zurich, maka kami sepakat untuk tido di Luton Airport. Dah bajet sure sejuk kat epot tu, maka kami dah standby siap2 selimut dan jaket tebal dan sarung tangan.

Lebih kurang jam 9.30 am, setelah menumpang beg besar di Malaysian Hall (ada kenal sambadi kat sana), maka kami menaiki tube menuju ke baker street. Kuar dari stesen bakers street tu, kami belok ke kanan. Dan jalan around 5-8 minit ke stesen bas. Boleh naik bas dari situ untuk terus direct ke Luton Airport. Naik bas dalam 13 pound sorang.

Tunggu agak lama bas kat bakers street tu. Siap meragui kebenaran mamat yang menunjukkan jalan ke situ (kami jumpa mamat ni di Malaysian Hall – waktu makan2 dan terborak dengan dia. Dia tunjukkan jalan, siap lukis map atas tisu). Tanya dengan orang yang tengah minum depan restoran situ pon, dorang tak sure. Kami tunggu lagi dan lagi. Sampailah akhirnya bas berwarna hijau tu pon sampai. Dan kami pon naik.

Wow. Dah tido bangun, tido bangun. Tak sampai2 gak Luton Airport tu. Ada dekat sejam gak perjalanan. Lebih kurang jam 12 malam tu, kami sampai kat Luton Airport. Terus cari port untuk tido. Port2 best semua telah dichop oleh orang lain. Akhirnya kami jumpa gak port yang best. Agak terselindung dan dekat dengan toilet (ini yang lebih penting, senang nak buat mcm umah sendiri. Hehehe)

Luton airport ni punyalah sejuk ya amat. Kami tido beralaskan baju hujan dan berselimut tebal2 pon tak boleh gak melawan sejuk. Tapi dalam tak tahan sejuk tu boleh gak layan mata dua tiga jam. Hehe. Sempat gak berinternet. Kenalah bayar 1 pound untuk 15 minit.

Dalam pukul 4 tu luton airport dah riuh rendah dah. Ramai yang dah mula datang. Nak check in. Kami pon siap2 semayang subuh dan berkemaslah barang2. Ronda2 sekitar situ.

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    ho ho ho,... babi kecap?
    gilers,...

    -Mulan-

Post a Comment



 
>